Każdy gracz na start przy napisaniu karty postaci, otrzymuje 50 PU (punkty umiejętności), przy czym maksymalnie do każdej, wybranej umiejętności można przypisać 20 PU. Przy pisaniu karty postaci, musicie pamiętać, iż każdy zaczyna, jako uczeń I klasy. Dodatkowo na naszym forum istnieją dwa rodzaje punktów, jakie gracz może zdobyć, a są to PU (punkty umiejętności) oraz PF (punkty fabularne). PU można zdobyć przy pisaniu kart postaci, za udział w eventach/misjach, za wykonywanie zadań oraz mogą zostać nagradzane przez Mistrza Gry. Dzięki PU możesz rozwijać statystyki, które pomogą ci dodatkowo w zdaniu do następnej klasy. PF zaś zdobywa się poprzez pisanie postów fabularnych, a dzięki nim będziesz miał/a możliwość zakupów w sklepiku lub wykupieniu dodatkowych PU - PF (30PF = 1 PU).
Aby zdać do następnej klasy, oprócz zakończenia roku szkolnego, który jest ustalony na forum, każdy uczeń musi zdobyć dodatkowo wymaganą ilość PU. W zależności od grupy oraz roku klasy, do jakiej gracz będzie należał, ten przedział będzie inny. Mianowicie:
Trigger: Siła 30 PU, Celność 30 PU
Sniper: Celność 30 PU Inteligencja 30 PU
Poisoner: Zręczność 30 PU, Wiedza 30 PU
Assassin: Celność 30 PU, Zręczność 30 PU
Spy: Inteligencja 30 PU Wiedza 30 PU
Fighter: Siła 30 PU Zręczność 30 PU
PU - min. 70
Trigger: Siła 50 PU, Celność 50 PU
Sniper: Celność 50 PU Inteligencja 50 PU
Poisoner: Zręczność 50 PU, Wiedza 50 PU
Assassin: Celność 50 PU, Zręczność 50 PU
Spy: Inteligencja 50 PU Wiedza 50 PU
Fighter: Siła 50 PU Zręczność 50 PU
PU - min. 120
Trigger: Siła 75 PU, Celność 75 PU
Sniper: Celność 75 PU Inteligencja 75 PU
Poisoner: Zręczność 75 PU, Wiedza 75 PU
Assassin: Celność 75 PU, Zręczność 75 PU
Spy: Inteligencja 75 PU Wiedza 75 PU
Fighter: Siła 75 PU Zręczność 75 PU
PU - min. 170
Trigger: Siła 100 PU, Celność 100 PU
Sniper: Celność 100 PU Inteligencja 100 PU
Poisoner: Zręczność 100 PU, Wiedza 100 PU
Assassin: Celność 100 PU, Zręczność 100 PU
Spy: Inteligencja 100 PU Wiedza 100 PU
Fighter: Siła 100 PU Zręczność 100 PU
PU - min. 220
Musicie pamiętać, że punkty PU, pochodzące z przedmiotów kupionych w sklepiku, nie wliczają się do zdawalności do klasy. Wliczają się jedynie PU wykupione za pomocą PF (30PF = 1 PU) oraz PU przyznane przez MG po misji/evencie/etc. (zarówno wolne PU do przypisania przez gracza do którejkolwiek z umiejętności, jak PU przypisane przez MG do konkretnej umiejętności – np. nagroda w postaci 3 PU Zręczności albo 2 PU Wiedzy – w zależności od tego co działo się na misji bądź evencie.) Dlatego proponujemy rozwijać umiejętności rozsądnie. Maksowanie jednej umiejętności nie jest zbyt dobre.
Ilość PU w danej umiejętności + ewentualny bonus dostarczany przez przedmiot w sklepiku + rzut k100 podzielony przez dwa.
Przykład:
12 PU (Siła) + 2 PU (Nóż) + 68/2 ( z rzutu k100) = 12 + 2 + 34 = 48
Patrzymy teraz, w który próg ustalony przez MG wpada 48
Np: (Progi wymyślone dla przykładu)
0-25 – Porażka (np. złamanie ręki, wpadnięcie do wody, etc.)
26 – 50 – Mały sukces
51 – 75 – Umiarkowany sukces
76 – 100 – duży sukces.
Przy pojedynkach oraz walkach na misjach, każdy z graczy musi w pierwszym poście zaznaczyć aktualne obrażenia postaci, wyrażone w procentach (każda postać będzie miała aktualny jej stan w swoim profilu). ! UWAGA
Przykłady walki (między graczami):
Atakujący : Ilość PU Siły (w przypadku specjalizacji Fighters)/ Ilość PU Celność (w przypadku specjalizacji Snipers)/ Ilość PU Zręczność (pozostałe specjalizacje) + ewentualny bonus za przedmiot ze sklepiku + rzut k100 dzielony przez 2
18 PU Zręczność + 2 PU Łuk + 22/2 (z rzutu k100) = 18 + 2 + 11= 31
Broniący się - Ilość PU Zręczności (wszystkie grupy) + + ewentualny bonus za przedmiot ze sklepiku + rzut k100 dzielony przez 2
16 PU Zręczności + 3 PU Strzały + 14/2 (z rzutu k100) = 16 + 3 + 7 = 26
Atakujący ma wynik 31, Broniący się 26
31 – 26 = 5
Broniący się otrzymał 5 Obrażeń = 100 – 5 = 95
Gdy Obrona jest większa, niż Atak Broniący się nie otrzymuje obrażeń.
*W przypadku kiedy różnica między Atakującym, a Broniącym się jest większa niż 30 na korzyść Broniącego się to Atakujący otrzymuje 5 Obrażeń. Role Atakującego i Broniącego się zmieniają się gdy Broniący uzyska wynik większy niż Atakujący lub po upływie dwóch tur.
|
|